هواوی به‌زودی سرویس موبایل اختصاصی خود را راه‌اندازی می‌کند
نوشته شده توسط : ساحل

هواوی در تلاش است تا خلأ ناشی از فقدان Google Mobile Service یا به عبارتی GMS را در گوشی‌های هوشمند این شرکت پر کند. اخیرا و در روز توسعه‌دهندگان هواوی (Huawei Developer Day)، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد برای حل این مشکل از برنامه‌نویسان هندی بهره‌مند شود. در این مراسم چارلز پنگ (Charles Peng)، رئیس مرکز هواوی در هند توضیحاتی در مورد چگونگی حل‌و‌فصل مشکلات ناشی از تحریم‌های آمریکا برای هواوی ارائه داد. آقای پنگ گفته است که هواوی با همکاری توسعه‌دهندگان هندی تلاش می‌کند اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی را برای کاربران هواوی فراهم کند که جایگزین GMS در گوشی‌های هوشمند این شرکت باشند.

آقای پنگ در مورد روندی که طی خواهد شد گفته‌است:

ما سرویس موبایلی هواوی HMS را داریم و تلاش می‌کنیم یک اکوسیستم موبایلی بسازیم. اکثر اپلیکیشن‌های اصلی مانند مسیریابی، پرداخت آنلاین، بازی و پیامک تا پایان دسامبر تکمیل خواهند شد.

charles peng

از ماه مه سال ۲۰۱۹ که آمریکا به شرکت‌های آمریکایی دستور داد هواوی را تحریم کنند، این شرکت نتوانسته‌است از GMS روی گوشی‌های هوشمند جدیدش استفاده کند. حالا به‌نظر می‌رسد در مرحله‌ای قرار دارد که می‌تواند به امکان جایگزینی سرویس‌های اصلی GMS مانند پیامک، مسیریابی، جیمیل، یوتیوب و دیگر ابزارهای ضروری خوش‌بین باشد.

این اپلیکیشن‌ها و APIها بخش‌هایی از GMS هستند و هواوی قصد دارد با راه‌اندازی HMS آن‌ها را کنار بگذارد. حتی پلی‌استور هم بخشی از GMS است؛ درواقع الزام کاربران جدید هواوی به استفاده از Huawei AppGallery به‌جای گوگل پلی، نکته‌ای است که کاربران را بسیار ناراحت می‌کند.

 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/12/25/343614/huawei-replace-google-mobile-service-soon/





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: